Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1683945   Aprenentatge Basat en Problemes
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/8/2024 - 22/8/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Privada Vincles
  
  
  
Tipus activitat   14VI Aprenentatge Basat en Problemes
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/08/2024
  
Cost matrícula (Euros)   50
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta formació els i les participants coneixeran les característiques i les diferents fases de la metodologia d’Aprenentatge Basat en Problemes amb la finalitat d’aprendre a fer una programació didàctica mitjançant aquesta metodologia, promovent l’aprenentatge significatiu, a través del disseny de tasques basades en problemes, amb un enfocament globalitzat.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on aquests interactuaran amb el/la formador/a i altres companys/esa través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
  
Objectius   - Conèixer el concepte de l’Aprenentatge Basat en Problemes i les seves característiques.
- Aprendre a planificar activitats basades en problemes.
- Conèixer les diferents fases de l’Aprenentatge Basat en problemes.
- Conèixer els rols dels alumnes i el docents en l’Aprenentatge Basat en Problemes.
- Elaborar una programació competencial i globalitzada a través de les estratègies basades en problemes.
- Elaborar instruments d’avaluació de les programacions.
  
Continguts   - MÒDUL 1:
.Concepte d’Aprenentatge Basat en problemes.
.Característiques de la metodologia d’Aprenentatge basat en problemes.
- MÒDUL 2:
.Orientacions i planificació de tasques
.Importància de l'enfocament globalitzat i disseny d'activitats competencials.
.Fases de l’Aprenentatge Basat en Problemes.
- MÒDUL 3:
.Rol del docent i dels alumnes
.Programació d’una tasca basada en problemes
.Elaboració d’eines d’avaluació per a la tasca programada
  
Formador/a   Lluís Pagespetit
  
Avaluació   - A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- A cada mòdul hauran de fer aportacions als fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a.
- Hauran de d’elaborar un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb els i les companys i companyes del curs.

Realitzaran una síntesi descriptiva de la metodologia d’Aprenentatge Basat en Problemes amb la finalitat de distingir-lo d’altres formes d’ensenyament i aprenentatge tradicionals, mitjançant la seva vinculació amb el desenvolupament de competències en un context d’aprenentatge de construcció per descobriment.

Els i les participants dissenyaran una situació d’aprenentatge basada en un problema, mitjançant la seva contextualització, per a planificar i organitzar les tasques a desenvolupar segons les diferents fases de la metodologia ABP, tot concretant els objectius i les competències associades.

Elaboraran una programació didàctica amb les diferents fases de l’ABP, tenint en compte el desenvolupament de competències des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge, de la promoció de l’autonomia i de la recerca, incloent la concreció de diferents eines d’avaluació per a l’alumnat i el professorat.
  
Requisits de  certificació   - Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els i les participants hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
- Realització del formulari d'avaluació i satisfacció del curs.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
  
E-mail   formacio@fundaciovincles.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).